#2 Halloween-hÄnglar

Har dristet meg til å lage en liten tutorial. Jeg lagde for en tid tilbake dette Tag-slide-kortet og jeg klarer ikke å finne tilbake til siden jeg hentet tipset, derfor bestemte jeg meg for å forsøke å 'rekonstruere' det hele...

Her er kortet med motiv fra hÄnglar & stÄnlgar..

Med skjult tekst bak motivet...

Utstyr som er kjekt å ha; Metall linjal, saks, skalpell, gråblyant, pregeben, sirkel-/ og hjørnepunch.

Kutt kartong 20x14 cm og brett på midten...

Skjær ut en bit i midten som måler 7x10 cm. Mål 1,5 cm fra bunnen og kantene. Eller kutt til en bit i 7x10 cm, plasser den der du ønsker, strek opp rundt med en gråblyant og skjær ut...

Kutt til en bit kartong 8,5 x 12 cm og rund av hjørnene på toppen. Skjær ut 1x1 cm i hjørnene nederst som vist på bildet...

Ta et stykke kartong og fest litt dobbeltsidig tape på baksiden...

Stans ut en sirkel...

Utstanset sirkel, ferdig tapet...

Sirkelen brettes i to og festes på toppen av tagen.

Stans ut hull i ønsket størrelse...

Stans ut en halvsirkel i toppen av selve kortet...

...slik at disse passer sammen...

Brett panelen i 2...

Lim inn ønsket tekst på innsiden...

Fest tagen til panelen...

..slik...

Her ser man at den skjulte teksten kommer frem når man drar i tagen...
Lim kortet sammen...

Kortet ferdig limt. Nå skal motivet festes på forsiden...

Påfør lim på den nederste delen...

Ferdig!...

..zoomet detalj...

...den skjulte teksten...
Håper dette kan være til inspirasjon.
I have posted this tutorial on the hÄnglarblog in English.
Ha en fin dag videre, alle sammen!
Klem fra Anita

42 kommentarer:

Evy-Kristin sa...

Flott forklaring - takk for at du deler!
Ha en fin dag!
*klæm*

Elisabeth sa...

åååååååååååååååååjjjjjjjjjjj så stilig da;) jeg måtte jo inn å se her jeg nå da vettu... må ikke komme med sånn fremmedord til meg hi hi. Kortet ditt ble kjempe fint. Du er så flink;)

nå har jeg vært på butikke og handlet det som skal være inni kalenderen, så har jeg igjen å pynte litt..

ha en fin kveld

goooooooklemmizzzz

Ellen Karin sa...

Så bra forklaring. Dette har jeg lyst til å prøve.

Anne Marit sa...

Kjempe morsomt kort!

Takk for at du deler, kommer til å prøve denne!

Klemmer i fleng

Sivic sa...

Dette må jeg prøve på en gang : )
Tusen takk for at du deler med oss, kjempefin bruksanvisning!!

Camilla sa...

Åhh, Anita!
Tack för allt fint du delar med dig.
och alla dina kunskaper också.
Det är såå rofyllt att besöka dig.
Och det fina hängla motivet du målat i dom härligaste Anita färgerna.
Kram Camilla

Beate sa...

Guri så kreativ du er!! Kjempeflott ide :)

Eli Kristin Magnussen sa...

Så nydelig prosjekt - og tusen takk for at du deler den supre idèen din! ;) Fantastiske detaljer!!

Ha en herlig mandagskveld!

Hanne sa...

Så utrolig bra forklaring og et gjennomført flott kort! Takk for forklaringen!

Eli sa...

Så flink du er da, og den forklaringen da... Gjett hva jeg skal gøre i morgen da. Det passer bra for ei som tusler og pusler hjemme for tida.

Stor klem til deg, Anita!

PS. ønsker meg et kurs med deg igjen snart

Kristine sa...

Åååå herlige London for et kort Anita!
Alltid like lekkert malt motiv, og tusen takk for tutorial. Har sett disse kortene av og til og tenkt jeg skulle prøve meg på et sånt. Og nå har du inspirert meg til å prøve.
Håper du får en flotters uke!
Klemmer fra Kristine

Heidi sa...

Tusen takk Anita dette var jo bare helt strååååålende - nesten som å gå på kurs dette her. Det er så kjekt å få slike bilde for bilde forklaringer!

Du er en engel vennen

Klem fra
Heidi

Rønnaug S. sa...

Kjempe stilig ide. Og så så nydelig du har malt kortet. Og forklaringa er kjempegod. Den ideen trur jeg at "jeg stjeler" :)

Tusen takk!

Sigrun sa...

Utrolig flott kort som må prøves! Takk for inspirasjon!
Klem Sigrun

Lena Katrine sa...

He-hei!

Takk for sist, Anita! Atter en gang kjempehyggelig å treffe deg!

Stilig tag-slide-kort! Takk for at du deler oppskriften med oss andre!

Go'klem

Torill sa...

Å hallo!!!
Nå er det en stund siden jeg titten innom deg - og jeg må si at her var det mye flott igjen!!! Kjempefine kort - og utrolig arti å se trinn for trinn! Jeg sier det igjen - du er ram!!!
klem

Trine sa...

Næh, så stilig da!
Du altså! Du kommer med så utrolig fint og artig!

Takk for masse inspirasjon!

Ha en fin dag da!

Marianne sa...

Å dette må jeg prøve meg på.
Lekkert kort igjen. Ser mine fargeegenskaper har en lang vei å gå.

Anonym sa...

I love this!!! What a fab creation Anita:-D Thanks for taking the time to make a tutorial of this great project.

Inge xx

Turid Mari sa...

Så flink du e!! Superbra tutorial! Og herlig kort! Men si mæ.. bruke du bonsai saks når du klippe kartong!? :)

Takk for masse inspirasjon, Anita :) Alltid gøy å stikke innom her å se ka nytt du har laga :)

Stor klem fra Turid

Anonym sa...

Hei Anita!
For et flott kort. Du er et oppkomme av ideer, og alt du lager er så forseggjort og gjennomført ned til minste detalj. Var hyggelig å se deg på Oktobertreffet, og håper du skal ha kurs igjen på Minnehjørnet. Tusen takk for at du deler;)
Klem fra Mette

The Dolphin Inn sa...

This adorable, I have made a few of these slider cards myself but none as cute as yours TFS XXX

Helle Sahl sa...

Super flotte ting du laver. Jeg kigge altid forbi for lidt inspiration. Tak for undervisningen. Jeg har et spørgsmål til skyggerne rundt om teksten. Er det lavet med distressing eller er det sværtet med en meget tør/brugt sværte? Du laver det altid så præcist.

Gunilla/Nilla sa...

Hej på dig Anita!

Hoppas att du har det riktigt bra!

Vilket underbart kort du har gjort. En riktigt superhärlig idé. Får väl se om jag klarar av att få till ett sådant kort.
Motivet är som vanligt ljuvligt fint färglagt.
Det är alltid lika kul att kika in hos dig på all inspiration som du delar med dig av!!

Ha det riktigt bra.
Kram till dig/Gunilla

Pop's Cards sa...

Fantastic that is, gorgeous design hugs Pops xx x

Unknown sa...

Så herlig med den flotte beskrivelsen...., tror jammen jeg skal prøve meg på et sånt kort, takk for at du deler din kunnskap med oss andre... :-)

Kortet ditt er kjempeflott..., og det er alle de andre nedover i bloggen din også... :-)

Ha en fortsatt fin onsdagskveld!

Anne sa...

For et utrolig lekkert kort du har laget med kjempegod forklaring. Du maler stempeltrykk utorlig flott....det er akkurat som jeg bare må se og se på det trykket du har malt for det er jo så fint.

Du er jammen meg en utrolig dyktig kortlager. Håper at du en gang kommer til Stavanger område og holder kurs :-)

Mariannes gjenbruk sa...

Takk for at du deler Anita!!! Stilig kort ;-)

Anonym sa...

Wauw hvor er det et fantastisk kort.
Utrolig flot udført.
Stempelmotivet er farvelagt smukt.

Heidi sa...

waw super flot ;o)

Turid Mari sa...

Heii :)
Tusen takk før svar på spørsmål og gode ord!! :) *glad*

Bosai e egentli navnet på en teknikk der man formklipper et tre eller en plante ;) Kjente saksa igjen, før vi selg ei som ser prikk lik ut på jobb, og den heite Bosai saks :)

Takk for masse inspirasjon, Anita!
Klem fra Turid.

Sianba sa...

For et stiiilig kort! Og for en flott tutorial du har laget. Tusen takk for at du deler den med oss! :-)

Eli sa...

Tusen takk for forklaringen, Anita.

Til gjengjeld har jeg tagget deg, blæææææææææ, ta en kikk i bloggen min

Tiets sa...

wowww i love this one and I will make this!!!
Hugs Tiets

Kortmanitove sa...

Kjempeflott kort og tusen takk for den flotte forklaringen!
Skal nok prøve meg på den en gang ja!
Tve

Linn sa...

Tusen takk for at du deler og det ble jo bare såå lekkert kort!! :)

Kjersti sa...

Utruleg fint halloween-kort - artig utgave. Fargelegginga di er berre rå-lekker!

Flott tutorial :)

Anonym sa...

Tack så mycket för förklaringen på hur man gör. Har undrat ett tag. Alltid kul att titta på dina alster! / Ulrika

Solrunn sa...

Tusen takk for flott kurs, ja for det er jo et kurs jo;) Supert å ha deg, som er så flink til å forklare;)

Nok en gang tusen takk, og kjempe flott kort dette også;)

Hege-Annie Simonsen sa...

Herlig! Takk for Halloween-inspirasjon! :)

Berit sa...

Så flott at du deler! Utrolig bra alt du har på bloggen din. Finner hele tiden noe nytt! Takk!

Vivian's hobby side sa...

Flott oppskrift på et flott kort!!!
Har prøvd meg på to slike idag!!! Så gøy å lage!! Slike må jeg bare lage flere av!! Tusen takk for ide'en!!
http://vivianshobby.blogspot.com/

Dåpspresang

Etter en laaang pause fra papir og stempler, var det usedvanlig koselig å sitte ned og bare kose seg med å lage en liten hilsen. Ikke ...